Back to top

FAQ (Veel gestelde vragen)

In de FAQ vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen die ontstaan bij het gebruik van de KONE Residential Flow-oplossing.

  • Voor gebruik van de KONE Flow-app dient uw mobiele apparaat te voldoen aan de minimale vereisten: Android-apparaten moeten Android 5.x of een nieuwer systeem met Bluetooth 4.0 of hoger hebben. iOS-apparaten moeten iOS 10 of een nieuwer systeem hebben. De fabrikant van uw apparaat kan u nauwkeurige informatie geven over de specificaties. Zie De mobiele app KONE Flow downloaden en installeren voor meer informatie.

  • Zorg ervoor dat u een account hebt aangemaakt in de KONE Flow-app. Controleer of u de juiste inloggegevens hebt ingevoerd en of uw mobiele apparaat een internetverbinding heeft. U kunt uw internetverbinding testen door een website te openen. Bent u uw wachtwoord vergeten, kijk dan bij Wachtwoord opnieuw instellen voor uitgebreide instructies. Als u problemen blijft houden, neem dan contact op met de beheerder.

  • Controleer of uw mobiele apparaat een internetverbinding heeft en of u alle vereiste informatie juist hebt ingevoerd. U kunt uw internetverbinding testen door de browser van uw mobiele apparaat te openen. Zorg ervoor dat het e-mailadres dat u hebt ingevoerd, nog niet geregistreerd is. Voor meer informatie bekijk danAanmelden voor KONE Flow

    Als u problemen blijft houden, neem dan contact op met de beheerder.

  • Zorg dat uw mobiele apparaat een internetverbinding heeft en dat u het juiste e-mailadres hebt ingevoerd. U kunt uw internetverbinding testen door een website te openen in de browser van uw mobiele apparaat. Het kan enige tijd duren voordat u de e-mail ontvangt. Ontvangt u echter geen e-mail met daarin een koppeling waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen, controleer dan ook de map met ongewenste post voor uw e-mailadres. Zie Wachtwoord opnieuw instellen voor uitgebreide instructies.

    Als u problemen blijft houden, neem dan contact op met de beheerder.

  • Controleer goed of u uw activeringscode juist hebt ingevoerd.

    Zorg dat uw mobiele apparaat een internetverbinding heeft. U kunt uw internetverbinding testen door de browser van uw mobiele apparaat te openen. Is de activeringscode juist ingevoerd en is uw apparaat verbonden met internet, maar werkt de code desondanks niet? Contacteer dan uw facility manager of toegangsbeheerder voor een nieuwe activeringscode.

  • Zorg dat u uw sleutelhanger hebt geregistreerd en dat u toestemming hebt om de deur te openen. Zie Toegangsinstellingen beheren: digitale sleutels en sleutelhangers en Deuren openen met een sleutelhanger voor uitgebreide instructies.

    Hebt u een toegangsmachtiging, probeer uw sleutelhanger dan op een andere deur. Werkt deze, contacteer dan uw facility manager. Werkt deze niet, probeer dan een andere sleutelhanger. Als een andere sleutelhanger de deur kan openen, is de sleutelhanger die de deur niet kan openen mogelijk defect. Contacteer uw beheerder.

  • Zorg ervoor dat uw mobiele apparaat geregistreerd is als een digitale sleutel en dat de Bluetooth-functie is ingeschakeld. Zie Toegangsinstellingen beheren: digitale sleutels en sleutelhangers voor uitgebreide instructies.

    Houd er rekening mee dat uw apparaat Bluetooth 4.0 of hoger dient te ondersteunen. De fabrikant van uw telefoon kan u meer informatie geven over de specificaties van uw mobiele apparaat.

    Zorg dat uw apparaat dicht bij de toegangslezer wordt gehouden en dat u toestemming hebt om de deur te openen. Ter voorkoming van eventuele verstoring van het signaal haalt u uw apparaat uit uw broekzak of tas en houdt u uw apparaat uit de buurt van andere apparaten. Probeer het vervolgens opnieuw. Zie Deuren openen met digitale sleutels voor uitgebreide instructies.

    Als u problemen blijft houden, neem dan contact op met de beheerder.

    Blijft het probleem zich herhaaldelijk voordoen, contacteer dan uw facility manager.

  • Zorg dat uw mobiele apparaat een internetverbinding heeft en dat u de functie LIFTOPROEPEN hebt ingeschakeld. U kunt uw internetverbinding testen door een website te openen in de browser van uw mobiele apparaat. U dient in de buurt van de lift te zijn en locatievoorzieningen op uw telefoon te hebben ingeschakeld om een lift te kunnen oproepen. Houd er rekening mee dat liftoproepen mogelijk kunnen mislukken door vertraging of andere verbindingsproblemen. Lees Lift oproepen naar een vooraf ingestelde verdieping voor uitgebreide informatie.

    Als u problemen blijft houden, neem dan contact op met de beheerder.

  • Zorg ervoor dat uw mobiele apparaat toegang met internet heeft en dat de functie PARLOFOON is ingeschakeld. U kunt de internetverbinding testen door een website te openen via de browser op uw smartphone. BekijkEen video-oproep ontvangenen voor gedetailleerde informatie op Een intercom-oproep aan- of uitzetten Als u problemen blijft houden, neem dan contact op met de beheerder.

    Sommige smartphones (Huawei en Honor smartphones, Samsung Galaxy J3, Xiaomi MIUI 8) gebruiken methodes om de levensduur van de batterij te verlengen. Hierdoor kan KONE Flow geen push notificaties en ook geen video-oproepen verzenden.

    In dit geval kunt u op deze manier de push notificaties aanzetten:

    Huawei en Honor smartphones, Samsung Galaxy J3

    1. Ga naar Settings -> Advanced settings -> Battery manager -> Protected apps.
    2. Zoek KONE Flow en voeg deze als protected app toe om te voorkomen dat het besturingssysteem uit gaat.
    3. Ga naar Settings -> Apps -> Advanced -> Ignore battery optimizations.
    4. Zoek KONE Flow en zorg dat batterij optimalisatie de app negeert.
      Negeren zorgt dat KONE Flow blijft werken
    5. Ga naar Settings -> Notification panel & status bar -> Notification centre.
    6. Zoek KONE Flow en activeer "notificaties toestaan" en "display prioriteit".
      Activeer de display prioriteit om er zeker van te zijn dat u notificaties ontvangt.
    7. Start uw telefoon opnieuw op.

    Xiaomi MIUI 8

    1. Ga naar Settings -> Manage apps' battery usage -> Choose apps.
    2. Kies alle apps waarvan u push notificaties wilt ontvangen.
    3. Kies No restrictions.
    4. Ga naar Settings -> Permissions -> Autostart.
    5. Kies alle apps waarvan u push notificaties wilt ontvangen.
    6. Zet deze optie aan.
    7. Ga naarSettings -> App notifications.
    8. Kies alle apps waarvan u push notificaties wilt ontvangen.
    9. Zet de Priority optie aan.
    10. Open KONE Flow.
    11. Kies de recente apps/overview button (de vierkante button in Android, of de button met drie horizontale lijnen op de Mi Mix).
    12. Kies KONE Flow en veeg omlaag om deze vast te zetten, hiermee voorkomt u dat deze optie wijzigt.
    13. Zet geheugenoptimalisatie uit.
      Opmerking: Hier heeft u Ontwikkelaar Opties rechten voor nodig:
      a) Ga naar Settings -> About phone.
      b) Klik op de MIUI version tab gemiddeld 8 keer.
      Er verschijnt een bericht die aangeeft dat u nu een ontwikkelaar bent.
      d) Ga naar Settings -> Developer.
      e) Zet "geheugen optimalisatie" uit.
  • Controleer of uw telefoon normale telefoonoproepen tot stand kan brengen of aannemen. Zo niet, contacteer dan uw operator om er zeker van te zijn dat er geen onderbreking in de dienstverlening of een accountprobleem is. U kunt ook de handleiding van uw mobiele apparaat controleren om er zeker van te zijn dat instellingen zoals de Vliegtuigmodus of het doorschakelen van oproepen goed zijn ingesteld om oproepen te kunnen aannemen.

    Blijft u problemen ondervinden, neem dan contact op met de beheerder om de intercom status te controleren.

  • Controleer of uw mobiele apparaat een internetverbinding heeft. U kunt uw internetverbinding testen met de browser van uw mobiele apparaat. Voor uitgebreide instructies, zie Deuren openen tijdens een intercomoproep.

    Als u een goed werkende internetverbinding op uw telefoon heeft maar het probleem blijft zich voordoen, neem dan contact op met de beheerder.

  • Bent u geen toegangsbeheerder van uw faciliteit, dan kunnen uw toegangsrechten zijn gewijzigd door uw facility manager of toegangsbeheerder. Bent u toegangsbeheerder van uw faciliteit, dan kunnen uw toegangsrechten zijn gewijzigd door uw facility manager.

    Neem contact de hoofdgebruiker of beheerder voor meer informatie.

  • U kunt uw sleutels (zowel digitale sleutels als sleutelhangers) beheren in de KONE Flow-app. Instructies vindt u in de uitleg: Smartphonesleutels en badges beheren Neem contact op met de hoofdgebruiker of de beheerder om uw toegangsrechten te wijzigen.art_Toegangsinstellingen beheren

  • Bent u een toegangsbeheerder, dan kunt u digitale sleutels aanmaken voor leden van uw gezin in de Kone Flow-app onder het gedeelte Mijn personen. Instructies vindt u in de uitleg Toegang voor mijn personen beheren.

    Weet u niet zeker of u een toegangsbeheerder voor uw faciliteit bent, contacteer dan uw facility manager.

  • U kunt uw bezoeker eenmalig toegang geven. Zie Toegang van bezoekers beheren voor uitgebreide instructies.

  • De KONE Residential Flow licenties worden afgegeven voor smartphone sleutels, sleuteltags, intercom audio-oproepen en intercom video-oproepen. U kunt uw licentieverbruik bekijken aan de hand van de uitgebreide instructies in Licentiegebruik weergeven.

    Contacteer uw facility manager indien u uw licenties wilt wijzigen.

  • Download en installeer de KONE Flow-app op uw nieuwe apparaat. Log met uw oude inloggegevens in bij de KONE Flow-app en doorloop de registratiewizard. Zie Een nieuwe telefoon registreren of een oude telefoon vervangen voor uitgebreide instructies.

  • Bemerkt u een fout of storing, gebruik dan de uitleg op de ondersteuningswebsite van KONE om de problemen te verhelpen. Blijft het probleem zich voordoen, contacteer dan uw facility manager voor hulp.

  • Zorg ervoor dat u de toegangsbeheerder van uw faciliteit. Neem contact op met de beheerder of u een hoofdgebruiker bent. Als toegangsbeheerder kunt u de rechten van uw huurders beheren via de mobiele app KONE Flow. Bekijk Nieuwe hoofdgebruikers toevoegen die niet in het gebouw of de faciliteit wonen en Beheer mijn personentoegang voor meer informatie.

  • Zolang u niet bent uitgelogd bij de app en uw smartphone of tablet verbonden is met internet, ontvangt u binnenkomende oproepen. U ontvangt echter geen binnenkomende oproepen als u de optie Niet storen hebt ingeschakeld op uw apparaat of als u intercomoproepen hebt uitgeschakeld via de KONE Flow-app. Zie Intercominstellingen beheren voor meer informatie over het inschakelen of uitschakelen van intercomoproepen. De fabrikant van uw apparaat kan u nauwkeurige informatie geven over hoe u de optie Niet storen in- of uitschakelt op uw apparaat.

  • Als toegangsbeheerder van een faciliteit bent u verantwoordelijk voor het beheren van toegang voor bewoners en bezoekers van de faciliteit. Zie Mijn personen weergeven, Toegang voor mijn personen beheren en Toegang van bezoekers beheren voor meer informatie.

  • De hoofdgebruiker is normaal gesproken de eigenaar van de faciliteit. Hij of zij is aangewezen door de facility manager en mag personen en bezoekers aanmaken.

    Personen daarentegen (getoond als Mijn personen in de KONE Flow-app) zijn personen die in het gebouw wonen of voor langere tijd toegang tot het gebouw nodig hebben. Deze personen kunnen bewoners, familieleden, huurders of zelfs huisgenoten zijn. Personen kunnen toegang hebben tot alle functies: intercom, toegang, berichten en liften. Bezoekers krijgen tijdelijk toegang tot het gebouw. Deze toegang is slechts eenmaal geldig.

    Bezoekers moeten de KONE Flow app installeren om de smartphonesleutel te gebruiken. Bezoekers hebben geen toegang tot de intercom

  • De activeringscode wordt gebruikt voor het activeren van uw account voor de KONE Flow-oplossing. De code wordt per e-mail of brief aan u opgestuurd door uw facility manager of toegangsbeheerder. Mogelijk zit de e-mail met de activeringscode in de map met ongewenste post van uw e-mailadres.

  • Ja. U kunt elk mobiel apparaat gebruiken met iOS of Android. Houd er rekening mee dat een mobiel apparaat een digitale sleutel en/of een licentie voor video-oproepen via de parlofoon verbruikt.

FAQ - Veelgestelde vragen